Gaziantep 1 Şubesi

Memur-Sen, Filistin için yardım kampanyası başlattı

Memur-Sen, “İnsanlık ölmesin-Filistin’e yardım çağırısı” başlığı ile hazırladığı yardım kampanyasını, İHH Genel Başkanı Bülent Yıldırım ve Kızılay Genel Müdürü Dr. İbrahim Altan’ın katıldığı basın açıklamasıyla kamuoyuna duyurdu. Memur-Sen, kampanyaya 5 milyon TL bağışta bulundu.

Genel Başkan Ali Yalçın, toplantıda yaptığı konuşmada, siyonist İsrail’in Batı’yı ve ABD’yi arkasına alarak Gazze’de soykırım uyguladığına dikkat çekerek, “Siyonist vahşet, en şeytani muhayyileyi bile hayrete düşürecek boyutlara ulaşmış durumda. Her gün tonlarca bomba Gazzeli sivillerin üzerine atılıyor. Daracık bir alana hapsedilmiş iki buçuk milyon kişi en gelişmiş silahlarla katlediliyor. Soykırımın en büyük destekçisi ve ortağı ABD her gün onlarca kargo uçağı ve gemiyle bu soykırıma silah yetiştiriyor. Rakamlar korkunç… 14 bin 500’den fazla şehit; şehitlerin 6 binden fazlası çocuk, 4 bini kadın. 35 bin yaralı, yaralıların yüzde 80’i kadın ve çocuk. 45 bin konut yerle bir edildi, 233 bin konut hasar aldı. Gazze’de konutların yüzde 60'ından fazlası hasarlı. 26 hastane, 55 sağlık merkezi, onlarca ambulans, 266 okul, 174 cami, 3 kilise saldırılarda tamamen yıkıldı ya da hasar gördü. Açık ve net olarak söylüyorum: Gazze’de yaşananlar yüzyılın soykırımıdır” dedi.

Yaraları birlikte saralım

Gazze’deki sivillerin temel ihtiyaçlardan yoksun bir şekilde hayatta kalma mücadelesi verdiğinin altını çizen Yalçın, bölgede elektrik ve anestezi olmadan ameliyatların yapıldığını, bölgedeki sivillerin yakıt, gıda, su ve ilaçtan yoksun bir mücadele verdiklerini belirterek, şöyle devam etti: “Bu vahşete dur demek için meydanlardan haykırmak yetmiyor, kavli dualarımızı fiili duaya dönüştürmemiz, kardeşlerimize yardım elini uzatmamız, temel insani ihtiyaçları için seferber olmamız gerekiyor. Memur-Sen ailesi olarak, yüzyılın soykırımına karşı ‘İnsanlık Ölmesin’ diyor, Kızılay ve İHH İnsani Yardım Vakfı vasıtasıyla onurlu ve mazlum Gazzeli kardeşlerimizin, gıda, ilaç, temizlik, tedavi ve geçici barınma gibi temel ihtiyaçlarının karşılanması için yardım seferberliği başlatıyoruz. Başta 1 milyon 50 bin üyemiz olmak üzere bütün halkımızı, bütün sivil toplum örgütlerini bu seferberliğe omuz vermeye davet ediyor, insanlığın haysiyet sınavı verdiği bu zeminde ‘gelin soykırıma karşı tek yürek olalım, Gazze’nin yaralarını birlikte saralım’ diyoruz.”

Memur-Sen ailesi olarak kampanyanın ilk bağışını kendilerinin yapacağını, bu bağlamda 5 milyon lirayı İHH ve Kızılay vasıtasıyla Filistin halkına bağışladıklarını dile getiren Yalçın, “İnsanlık ölmesin diyenler, kampanyanın ortak IBAN numarasına ya da SMS yoluyla kampanyaya katılabilirler. İlk SMS kampanyasını şimdi bu salondan başlatıyoruz: Şimdi hep birlikte cep telefonlarımızdan FİLİSTİN yazıp 2868’e göndererek 20 TL bağışlıyoruz. Hayırda yarışmak isteyenler birden fazla SMS atabilirler. Oradaki masum sivillere yapılacak yardımların yanında karşıdaki zalimlerin de güçlerini zayıflatmak için boykota tüm gücümüzle devam etmemiz gerekiyor. Memur-Sen teşkilatı olarak bizler TROY ödeme yöntemine geçiş konusunda gerekli çağrıları ve çalışmaları yaptık. Herkesin boykota katılarak katil İsrail’in gerçekleştirdiği soykırımın karşısında durmasını umut ediyoruz” şeklinde konuştu.

Yıldırım: Kriz 90 yıldır devam ediyor

İHH Başkanı Bülent Yıldırım, sendikaların ilk çıktıkları tarihlerden itibaren insanlığın sorunları ile uğraşan kurumlar olduğunu ifade ederek, şunları söyledi: “Bunun en büyük örneğini de Memur-Sen’in kriz dönemlerindeki adımlarında görüyoruz. Şu anda Filistin gündemde. Filistinliler her an, her saniye, her günlerinde bu krizi yaşamaya devam ediyor. 75 yıl diyoruz ama 90 yıldır Filistin’de yapılanlar devam ediyor. Filistin’de yapılanlar insanlığa yapılmaktadır. Bu savaş gördüğümüz kadarıyla ABD’nin Doğu Akdeniz’i boşaltma ve Gazze’ye üs kurma projesiyle ilgili bir harekettir. Bütün dünya şu anda ABD’nin gerçek suçlusu olduğunu fark etmiştir. Bu savaşı durdurmak istiyorsak Amerika’ya karşı tavır almak zorundandır. Bu dönemde Türkiye’den 200 civarında gemi kalkmış ve İsrail’e gitmiştir. Bu katillere buradan yemek gitmemeli, buradan hava sahaları kapatılmalı. Türkiye’deki Müslüman, Yahudi ve Hristiyan doktorlar neden bu hastaneler vuruluyor diye eylem yapmadılar? Bu bölgede hiç kimse güvende değil, dünyayı savaşa götürüyor İsrail. Bu ateşkesten sonra savaş devam edecek, savaşın boyutu büyüyecek gibi görünüyor.“

Altan: Savaşta da olsalar yardıma ulaşma hakları var

Türk Kızılay Genel Müdürü Dr. İbrahim Altan, Türkiye’den bölgeye 11 uçak ulaştırıldığını, ayrıca Sağlık Bakanlığı’nın sahra hastanesi kurmak için bölgede çalışma başlattığını kaydederek, “Önümüzdeki günlerde AFAD öncülüğünde bir gemi bölgeye ulaştırılacak. Mısır Kızılayı ve Filistin Kızılayı ile koordinasyon içerisinde organizasyonumuzu sürdürüyoruz. Biz de bu hafta sonu bölgeye gideceğiz ve yardımların ulaşması için uğraşacağız. Ülkemizdeki bütün yardım derneklerimiz de bölgede çalışmalarına devam ediyor. Filistin’deki hastanelerin çalışamaz hâle geldiğini görüyoruz. İnsanların savaşta da olsa insani yardım malzemelerine ulaşma hakkı var. Hasar sayısı yaklaşık Malatya’daki sayıyı geçti, kayıp sayısı ise Kahramanmaraş’ı geçti. Bu duruma artık dur denilmesi gerekiyor” ifadelerini kullandı.

Konuşmaların ardından, Ali Yalçın, İHH Başkanı Bülent Yıldırım ve Türk Kızılay Genel Müdürü İbrahim Altan’a Filistin halkına bağışlanan 5 milyon lira değerindeki çeki takdim etti.

Kampanya kapsamında Filistin’deki mağdur sivillere destek olmak isteyenler için IBAN ve SMS kanalları şu şekilde: